Si tens temps i ganes d’aportar les teves aptituds a l’Escola de Pastors, tenim quatre missions reservades per tu! Aquestes tasques són: fer el seguiment de les pràctiques dels alumnes, proposar noves cases de pagès que acullin alumnes en pràctiques, fer xerrades informatives i/o realitzar tasques de suport a finca pels antics alumnes que s’estan instal·lant.

Sense els voluntaris, aquestes tasques no serien possibles, i sí, l’Escola potser seguiria funcionant però la formació seria de menys qualitat, els alumnes no estarien tan ben atesos, no hi hauria les finques suficients, quasi ningú estaria assabentat del què fem i de la importància d’aquesta formació pel desenvolupament del territori, i els ex-alumnes no podrien comptar amb la valuosa ajuda del suport a finca quan s’instal·len.

T’animes a fer-te voluntària? Pots triar una, dues, tres o les quatre missions, el que et vagi millor i et faci més il·lusió. A principis de cada any (i si el pressupost en ho permet), fem una jornada de formació per tots les voluntaris/es, on se us explicarà en detall com realitzar cada tasca.

Vinga, t’esperem!! Només cal que omplis aquest FORMULARI-VOLUNTÀRIES i, en un tres i no res, ens posarem en contacte amb tú!

Seguiment de
les Pràctiques

El seguiment dels alumnes en pràctiques es farà de forma individual. Com a voluntari, se t’assignarà un alumne en pràctiques que intentarem que estigui el més a prop possible d’on visquis. Durant el període de pràctiques (4 mesos, d’abril a juliol o de setembre a desembre), hauràs de fer el seguiment del teu alumne mitjançant una visita al mes a la finca, on parlaràs individualment amb l’alumne i el pagès/a que l’aculli. L’objectiu és fer una valoració de com s’estan desenvolupant les pràctiques i anotar i retenir tot allò que funciona i que no funciona tan bé. Després, només caldrà informar-nos de com està anant tot.

Trobar noves
finques

La teva tasca consistirà en proposar noves finques a l’escola i/o fer visites a aquestes finques i valorar si presenten les condicions adequades per acollir els alumnes en pràctiques. La primera visita la faràs amb algú que ja n’hagi fet abans i disposaràs d’una fitxa a omplir on hauràs de descriure la finca i valorar alguns aspectes com l’estat de les instal·lacions, el tipus de vivenda que s’ofereix a l’alumne, el maneig, etc.

Xerrades
Informatives

En aquest cas, es tracta d’organitzar xerrades informatives sobre l’Escola de Pastors. L’ideal és que aquestes es facin durant el mes de novembre. Aixi els alumnes que es volen inscriure’s a la formació poden assistir-hi per informar-se de primera mà i resoldre els dubtes sobre el funcionament de l’Escola. Com a voluntari, ens pots ajudar a trobar un espai i un dia per a fer-les, fer-ne la difusió corresponent i fer-la tú mateixa. I si això de fer xerrades no t’acaba d’anar, també pots fer tota la resta i ja vindrà algú de l’Escola a fer-la. Ens agradaria poder cobrir les grans zones de tot el territori, i per fer això, és imprescindible la vostra ajuda!!!

Tasques de suport a finca

Molts cops els antics alumnes necessiten un cop de mà quan s’estan instal·lant. Des de buidar un antic corral per poder fer-hi obres a instal·lar un tancat elèctric, passant per la reorganització d’una sala de munyida o la construcció d’un nou cobert. Les tasques poden ser molt variades i dependran de les necessitats de cada moment. Des de l’Escola farem crides puntuals quan algun ex-alumne necessiti un cop de mà per realitzar feines que, tot sols, els prendrien molt de temps.