Des de l’Escola de Pastors participem en diversos projectes o bé com a socis per desenvolupar continguts i accions, o bé realitzant prestacions de serveis aplicant la nostra expertesa. Aquests són alguns dels projectes en els quals hi participem activament:

PirosLife. Parc Natural de l’Alt Pirineu.

Aquest programa col·labora amb l’Escola de Pastors donant suport a la formació dels alumnes de l’Escola de Pastors, en el format “pastor de muntanya”. Els nostre alumnes són suport als pastors professionals que durant l’estiu cuiden els ramats d’altres pastors a les pastures comunals amb l’objectiu de guardar el ramat i previndre atacs d’ós.

Projecte europeu Erasmus + “Access to land for agroecological farmers

Des de l’any 2015 participem com a socis formant part d’un partenariat de més de 8 entitats amb països de tot Europa. Treballem continguts i actuacions de nous entrants/incubadores i petita pagesia. Aquest projecte serà vigent fins l’any 2018.

Life Montserrat. Prevenció de grans incencis forestals a la muntanya de Montserrat amb la introducció de ramats.

Treballem la selecció de pastors, ramats i el seu acompanyament. Així com assessorament específic en el projecte general.